Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Hampus Wallentinsson - 14 juli 2010 13:42

Kära Läsare!!


jag var bara tvungen att slänga iväg en blogg text. Var som vanligt  på steakhouse i Nässjö. När jag satt där kom det in en gubbe vid kassan och beställde sedan började vi och småprata han och jag om att det sattsades för lite på de handikappade här i Nässjö kommun.


Då började han berätta om ett projekt som ria höll på att driva. Det handlade om att uteliggare A-lagare och funktionshindrade skulle kunna få ett arbete via ria och tillslut kanske anställas på lönebidrag.


Jag tycker denna idee är mycket bra och detta är verkligen något som kommunen skulle vara med och stötta, det är så otroligt viktigt att alla får en chans till ett värdigt arbete det måste vara varje människas rätt att få ett arbete. Jag tänker gå med i detta projektet det låter mycket intressant och jag har även hört på andra håll att detta ska fungera bra på andra håll i Sverige så därför tycker jag Nässjö ska ha det också.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards