Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Varför ska handikappade straffas och torteras?

Av Hampus Wallentinsson - 3 september 2010 01:17

Hej Läsare!!


Idag måste jag tyvärr skriva om ett väldigt allvarligt ämne. Jag läste om en handikappad mann som blivit fastbunden av sina vårdare detta har tydligen på gått i 25 år utan att någon vetat om det. Läkaren hade skrivit ett intyg på att mannen behövde vara bakbunden både dag och natt. Detta är helt emot svensk lagstiftning. Det får bara användas i nödfall och vid korta perioder.  Ni kan själva läsa artikeln på expressens hemsida. "Läkare godkände att handikappad hölls bunden"


Jag förstår inte hur man kan vara så grym mot en människa det är inte värdigt att bli fastbunden. Jag tycker att detta är djupt tragist och förnedrande att handikappade ska behöva bli utsatta för detta beteende och hur kan änns en läkare godkänna detta.


Detta hoppas jag att man slipper läsa om mer för det här ska vi inte bara acceptera handikappade är lika mycket värda som alla andra och de ska behandlas som friska individer med kärlek och respekt. För jag annser att det är respektlöst att binda någon handikappad både natt och dag. 


Vi lever inte under andra världskriget utan i 2000 talet. Jag tar här med strid mot myndigheter jag har helt tappat förtroendet. Jag hoppas att kommunerna tar och undersöker så att det inte förekommer på fler ställen i Sverige.


Hälsningar en

ARG BLOGGARE

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hampus Wallentinsson - 28 december 2010 10:56

Kära läsare!   Jag hoppas att ni har haft en riktigt skön jul och många fina paket. Det har i alla fall jag fått. Dagen före julafton fick jag ett sms av min kompis som lånar min lägenhet där stod det att jag hadde fått ett papper från Försäkring...

Av Hampus Wallentinsson - 25 december 2010 09:22

Hej alla läsare!!   Nu får det banne mig snart de som förstör för oss som verkligen vill se fotboll eller Hockey på plats. Jag annser att de som förstör har inget att göra på ett idrottsevenemang att göra. Jag blev otroligt upprörd när jag såg de...

Av Hampus Wallentinsson - 28 september 2010 22:52

Hej Läsare   Idag funderar jag över varför det ska vara så svårt för oss handikappade att få jobb. Jag har gjort praktik på ett ställe som heter Bokkompaniet i Nässjö. Det är ett antikvariat. Jag trivs med arbetskamraterna där uppe och vill gärna...

Av Hampus Wallentinsson - 26 september 2010 19:46

Hej   Jag är fantastiskt nöjd idag var inne och kollade val reslutatet för Nässjö kommunfulmäktige ocj jag konstaterade att jag inte kom in men hade ändå fått ihop 13 röster sex röster inne i stan och sju på landsbygden. Jag är otroligt glad och ...

Av Hampus Wallentinsson - 30 augusti 2010 09:34

Hej Läsare   Jag under senaste veckorna haft som vanligt problem med Försäkringskassan. Detta gäller min aktivitetsersättning. Jag skickade in mitt läkare intyg och alla övriga papper. Efter det hade jag inte hört något på ett tag så jag mailade ...

Ovido - Quiz & Flashcards