Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Undrar vad vill lever i för fantasivärld

Av Hampus Wallentinsson - 4 juli 2010 16:00

Hej Alla läsare


Blev riktigt irriterad idag på den mänskliga faktorn. Jag undrar varför kommuner och landsting i Sverige ser till individen. I aftonbladet idag kan man läsa om en gravt handikappad tjej som inte kan ta sig ut från sin lägenhet.


Mamman är ensamstående och bor tillsamans med sin dotter i ett trapphus flickan har genomgått en hjärnoperation och sitter numera i rullstol. Problemet är att fastighetsbolaget vill inte sätta in någon hiss i huset. Flickan har nu suttit i sin lägenhet i två månader och har inte kunnat ta sig ut.


Och eftersom hon inte som det står i texten inte kan vara säker på att få hjälp med att bära ner henne en timme i solen pågrund av att färdtjänsten inte har tid att hjälpa henne så måste jag säga att jag tycket detta är djupt tragiskt.


Jag vädjar till bostadsbolaget i Karlstad hjälp den här flickan och hennes mamma flickan måste faktiskt kunna få vara ute hon också. Jag anser att solidariteten måste gå före. Det är inget värdigt liv hon har annars.


Personligen tycker jag att man inte ska stirra sig blind på lagar och regler utan faktiskt se till människan också det är ju individen som är det viktigaste av allt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hampus Wallentinsson - 28 december 2010 10:56

Kära läsare!   Jag hoppas att ni har haft en riktigt skön jul och många fina paket. Det har i alla fall jag fått. Dagen före julafton fick jag ett sms av min kompis som lånar min lägenhet där stod det att jag hadde fått ett papper från Försäkring...

Av Hampus Wallentinsson - 25 december 2010 09:22

Hej alla läsare!!   Nu får det banne mig snart de som förstör för oss som verkligen vill se fotboll eller Hockey på plats. Jag annser att de som förstör har inget att göra på ett idrottsevenemang att göra. Jag blev otroligt upprörd när jag såg de...

Av Hampus Wallentinsson - 28 september 2010 22:52

Hej Läsare   Idag funderar jag över varför det ska vara så svårt för oss handikappade att få jobb. Jag har gjort praktik på ett ställe som heter Bokkompaniet i Nässjö. Det är ett antikvariat. Jag trivs med arbetskamraterna där uppe och vill gärna...

Av Hampus Wallentinsson - 26 september 2010 19:46

Hej   Jag är fantastiskt nöjd idag var inne och kollade val reslutatet för Nässjö kommunfulmäktige ocj jag konstaterade att jag inte kom in men hade ändå fått ihop 13 röster sex röster inne i stan och sju på landsbygden. Jag är otroligt glad och ...

Av Hampus Wallentinsson - 3 september 2010 01:17

Hej Läsare!!   Idag måste jag tyvärr skriva om ett väldigt allvarligt ämne. Jag läste om en handikappad mann som blivit fastbunden av sina vårdare detta har tydligen på gått i 25 år utan att någon vetat om det. Läkaren hade skrivit ett intyg på a...

Ovido - Quiz & Flashcards