Alla inlägg under augusti 2010

Av Hampus Wallentinsson - 30 augusti 2010 09:34

Hej Läsare


Jag under senaste veckorna haft som vanligt problem med Försäkringskassan. Detta gäller min aktivitetsersättning. Jag skickade in mitt läkare intyg och alla övriga papper. Efter det hade jag inte hört något på ett tag så jag mailade min handläggare och frågade hur det hade gått. Jodå papperna var inskickade men de behövde ett nytt läkarintyg för det jag skickade in var för gammalt. För gammalt tänkte jag då det var utfärdat 2009-04-17 och dessutom begriper jag inte varför de hela tiden måste ha nya läkarintyg. Jag har MMC(ryggmärgsbråck) en kronisk sjukdom som inte förändras.


Jag anser att försäkringskassan är ett stort SKÄMT! varför ska man behöva nya läkarintyg när man har ett kroniskt handikapp. Vi i Sverige är alldeles för Byrokratiska. Jag vill se en ändring från Försäkringskassans sida. Kroniskt sjuka ska bara behöva skicka in ett enda läkarintyg sedan ska det kunna finnas med hela tiden utan att behöva förnya det. Jag förstår inte varför vi hela tiden måste läsa lagar och paragrafer vi måste faktiskt se till individen också. SKÄRPNING FÖRSÄKRINGSKASSAN!!

Ovido - Quiz & Flashcards